Specjalista SEO

Specjalista SEO

Każdy pracownik w sferze cyfrowej ma swoje zadania. Weźmy na przykład specjalistę SEO. Dobry specjalista SEO jest naprawdę darem niebios dla właścicieli firm, pomaga im pozycjonować stronę internetową, aby znalazła się w pierwszej dziesiątce w Google, generować sprzedaż, a tym samym zwiększać zyski. Pracuje przy komputerze przez wiele dni: analizuje konkurencję, ulepsza strony, poprawia wydajność. A wszystko po to, by praca była wykonana w 100%, a klient zadowolony. 

Jakie zadania stawiane są specjaliście SEO?

Specjalista SEO musi najpierw zrozumieć zasady działania robotów wyszukiwarek: w jaki sposób sprawdzają strony internetowe, na podstawie jakich kryteriów budują ocenę w wynikach wyszukiwania. Wszystko to jest bezpośrednio związane z wewnętrzną i zewnętrzną optymalizacją zasobu. Właśnie to robi SEO. Aby strona z powodzeniem pozycjonowała się i rosła w wynikach wyszukiwania, specjalista opracowuje jej wewnętrzną strukturę, treść, wypełnia strony słowami kluczowymi, zajmuje się reklamowaniem marki i wzmiankami o niej.

Jaka konkretna wiedza jest pożądana dla specjalisty SEO?

Specjalistę SEO musi charakteryzować:

  • Podstawowe umiejętności HTML.
  • Gromadzenie rdzenia semantycznego i jego przetwarzanie.
  • Znajomość podstaw marketingu i reklamy internetowej.
  • Umiejętności sprawdzania materiałów tekstowych.

Obowiązki specjalisty SEO

Warto poznać bardziej szczegółowo obowiązki zawodowe na stanowisku specjalisty SEO:

  • Dokładna analiza strony internetowej. Niezbędne jest przeprowadzenie audytu przez specjalistę SEO, ponieważ obecność błędów technicznych, sankcje wyszukiwarek mogą zniweczyć wszelkie dalsze prace nad promocją. Jego profesjonalizm w dużej mierze zależy od umiejętności analitycznych.
  • Rozwój rdzenia semantycznego. Odpowiednie zapytania to jeden z podstawowych etapów pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.
  • Pozycjonowanie strony wewnętrznej. Oznacza to dużą ilość pracy w celu poprawy wskaźników technicznych, wypełnienia zasobu treścią, przyspieszenia ładowania strony itp.
  • Pozycjonowanie strony zewnętrznej. Kierowanie ruchu poprzez budowanie linków pozostaje ważnym czynnikiem rankingowym. Specjalista SEO umieszcza linki zewnętrzne w wiarygodnych witrynach stron trzecich: mediach, forach, witrynach tematycznych i tak dalej.
  • Sprawozdawczość. Specjalista tworzy raporty dotyczące pozycji strony internetowej w różnych wyszukiwarkach, źródeł przyciągania odwiedzających, zachowań użytkowników na stronie, współczynników konwersji itp.
  • Kontrola wydajności. Specjalista na bieżąco ocenia aktualny stan strony oraz wyniki wykonanych zadań SEO. W razie potrzeby dokonuje korekty strategii w celu osiągnięcia maksymalnych możliwych wskaźników. Pracując w przedsiębiorstwie taki specjalista może również przyjąć rolę menedżera. Na przykład ustawia zadania dla copywriterów do pisania tekstów.

Stanowiska dla specjalisty SEO

  • Początkujący SEO. Początkujący stażysta, który może mieć zerowe doświadczenie w SEO. Najważniejsze jest poważne pragnienie opanowania kierunku. Początkujący specjalista musi znać podstawy: czym jest promocja strony, dlaczego potrzebna jest semantyka itp. Zasadniczo pracują pod okiem doświadczonego SEOwca, który uczy wszystkich podstaw pracy.
  • Młodszy specjalista SEO. Ma zwykle co najmniej sześciomiesięczne doświadczenie i dobrze sobie radzi z kluczowymi zadaniami optymalizacyjnymi. Praca obejmuje audyt, wewnętrzną optymalizację strony itp.
  • Średni Specjalista SEO. Specjaliście tego poziomu powierza się bardziej złożone projekty i zadania: wyniesienie stron na szczyt wyników wyszukiwania dla słów kluczowych, zwiększenie ruchu z wyszukiwarek na stronie, kompleksowy audyt konkurencji, opracowanie długoterminowych strategii promocji, ustalenie zadań dla copywriterów i tak dalej.
  • Kierownik zespołu SEO. Specjalista SEO musi tworzyć złożone strategie promocji strony, przeprowadzać eksperymenty i zarabiać na zasobach, aby poprawić klikalność.
  • Starszy Specjalista SEO. Musi wykonywać wszystkie zadania optymalizacyjne, przewidywać wyniki i odpowiadać za ich osiągnięcie. Może również skalować skuteczne taktyki, przeprowadzać globalne audyty niszowe i rynkowe.
  • Szef SEO. Najwyższy poziom SEO w firmie, który ma wystarczająco dużo umiejętności praktycznych, do perfekcji opanował globalne myślenie. Odpowiada za kadrę w dziale SEO oraz kluczowe wskaźniki efektywności,

Jak zostać specjalistą SEO i dostać pracę?

Specjalista SEO
Specjalista SEO

Pomimo wielu wakatów w tym obszarze, żadna instytucja edukacyjna nie przeszkoliła jeszcze SEO. Niezbędną wiedzę i umiejętności możesz zdobyć w następujący sposób:

  • Samodzielnie studiować literaturę, blogi tematyczne dotyczące pozycjonowania, materiały wideo, które są dostępne, uczęszczać na kursy, konsultować się na forach i umawiać na osobiste spotkania z profesjonalistami.
  • Odbyć staż w agencji SEO jako asystent. Ostatnia opcja jest chyba najbardziej obiecująca. Zdobędziesz praktyczne doświadczenie w optymalizacji, będziesz mógł nauczyć się kuchni SEO od środka, a nawet zostać w firmie jako młodszy specjalista. Oczywiście przez chwilę, aż wzniesiesz się na wyższy poziom.

Mając jasne zrozumienie kim jest specjalista SEO, co powinien wiedzieć i umieć zrobić, możesz zacząć swoje pierwsze kroki w tym kierunku. Kompetentny optymalizator jest na wagę złota, a dobre agencje nieustannie potrzebują takich pracowników. Jeśli dobrze orientujesz się w SEO, drzwi wielu firm otworzą się przed Tobą. Stąd i sposoby na wysokie dochody.

Author: any12